بازرگانی ایران سبز
بازرگانی ایران سبز

بازرگانی ایران سبز

کورین چیست

سالید سورفیس یا کورین چیست؟

 سالید سورفیس (Solid Surface) یا کورین (Corian) یک ماده اکریلیک است که به صورت پانل های مسطح، برای کاربردهای داخلی و خارجی ساخته و طراحی شده است. برای طیف وسیعی از کارهای مسکونی و تجاری از جمله کانتر آشپزخانه، حمام و روشویی، میز رستوران و محل کار، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، بانک ها و دیگر مراکز سازمانی مناسب است.



برای مشاهده ادامه متن و تصاویر بیشتر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید. 

 

 سالید سورفیس یا کورین چیست؟



سالید سورفیس (Solid Surface) یا کورین (Corian) یک ماده اکریلیک است که به صورت پانل های مسطح، برای کاربردهای داخلی و خارجی ساخته و طراحی شده است. برای طیف وسیعی از کارهای مسکونی و تجاری از جمله کانتر آشپزخانه، حمام و روشویی، میز رستوران و محل کار، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، بانک ها و دیگر مراکز سازمانی مناسب است.


این صفحات اولین بار در سال 1967 با نام تجاری کُرین (Corian) و توسط شرکت DuPont به دنیا معرفی شدند.


اکثر مواد سالید سورفیس ترکیبی از دو ماده تشکیل دهنده اصلی میباشند شامل: یک ماده معدنی طبیعی، که به عنوان فیلر یا پرکننده استفاده می شود و یک رزین که به عنوان ماده چسباننده به کار می رود. این دو ماده با هم ترکیب شده و بعد از ریخته گری و فرایند ساخت تبدیل به صفحات سالید سرفیس می شوند.


رایج ترین ماده معدنی مورد استفاده برای این کار آلومینوم تری هیدراته یا ( ( alumina tri-hydrate, ATH است. ATH شکل تصفیه شده ی سنگ معدن بوکسیت بوده و می تواند تا 75 درصد یک ورق سالید سورفیس را تشکیل دهد. بوکسیت شکلی از خاک رس است.

ATH  در مقابل مواد شیمیایی، لکه ها، آب و آتش مقاوم بوده، شفاف است و در عین حال که به اندازه ای کافی سخت بوده و می تواند در مقابل ضربه مقاومت کند، به میزان کافی برای انجام طراحی نرم و لطیف است.


دو رزین اصلی که در تولید سالید سورفیس به کار می روند شامل اکریلیک و پلی استر هستند. رزین اکریلیک خالص منجر به تولید صفحه ای می شود که قابل شکل گیری تحت حرارت است. می توان آن را حرارت داده، به صورت یک شکل جدید خم کرد و بدون اینکه ویژگی های کاربردی خود را از دست دهد آن را سرد کرد.


رزین های پلی استر، از جمله آنهایی که با اکریلیک مخلوط هستند را در مواردی که مشتری درخواست دهد و یا در برنامه های با استحکام بالا به کار میبرند.

---------------------------------------------------------------------------------

شرکت وسترمن ارائه دهنده ی صفحات سالید سورفیس اکریلیک با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. صفحات سالید سورفیس وسترمن محصولاتی زیبا و بسیار کاربردی هستند که به صورت مجموعه ای قابل توجه از رنگ ها و طرح های متنوع در دسترس می باشند.

صفحات اکریلیک سالید سورفیس وسترمن در کره و تحت لیسانس آلمان ساخته شده اند.شرکت بازرگانی ایران سبز، نماینده ی انحصاری وسترمن در ایران است.

--------------------------------------------------------------------------------

ویژگی ها و مزایای سالید سورفیس وسترمن :


• با دوام: مقاوم در برابر تراش و ترک خوردگی بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.

• تجدید پذیر و قابل بازیافت:خراش ها، بریدگی ها و سوختگی ها را می توان با سمباده زدن ترمیم کرد.

• به صورت رنگ های کلاسیک و الگوهای چند منظوره در دسترس است.

• دارای ترکیب همگن و یکپارچه چهت حفظ رنگ و الگوی طراحی در سراسر ضخامت ورق.

• دارای نمای یک تکه و بدون درز.

• مقاوم در برابر لکه بوده و نظافت آن آسان است.

• بدون منفذ و بهداشتی: گرد و خاک داخل آن نمیماند، مایعات نفوذ نمی کنند، باکتری و قارچ ها رشد نخواهند کرد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.