بازرگانی ایران سبز
بازرگانی ایران سبز

بازرگانی ایران سبز

لامینت تحت فشار بالا (High pressure laminate) یا HPL

لامینت تحت فشار بالا (High pressure laminate) یا HPL 

---------------------------------------------------------------

لامینت‌ Laminate اصطلاحی عمومی است که به گروهی از روکشهای مصنوعی شامل انواع HPL ,CPL و لامینت فشرده اطلاق می‌شود. این نوع روکشها یکی از انواع پرکاربرد روکش‌های مصنوعی خصوصاً در ایران هستند.

روکش های HPL  متشکل از اوراق کاغذ کرافت آغشته به رزینهای فنولیک در لایه‌های میانی و تحتانی بوده و در لایه سطحی از کاغذ تزئینی(دکور) آغشته به رزینهای آمینوپلاستیک مانند ملامین فرم آلدئید (MF) تحت فشار حدود 4/1 الی 5/1 گرم بر میلی متر تولید می‌شوند. این روکش در ضخامتهای 0/5 تا 5 میلی‌متر و در مواردی بیش از 5 میلی‌متر تولید می‌شوند.

برای مشاهد ادامه متن بر روی ادامه مطلب در قسمت پایین کلیک کنید 


  


 
ادامه مطلب ...

همایش آشنایی با برندهای وسترمن، موزو و فانتونی در کنار نمایشگاه وودکس اصفهان

همایش آشنایی با برندهای برتر وسترمن، موزو و فانتونی



همایش آشنایی با برندهای برتر وسترمن، موزو و فانتونی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه وودکس اصفهان، به میزبانی گروه بازرگانی پارسه و همت بازرگانی ایران سبز، برگزار شد.

توجه گسترده و روز افزون جامعه به صنعت چوب و کاربرد روزافزون آن در صنعت ساختمان، ضرورت استفاده از محصولات تولید شده با فن آوری های نوین و پیشرفته این صنعت را برجسته می سازد.


در این زمینه ارتقای سطح علمی و تخصصی علاقه مندان و متخصصان این صنعت و آشنایی با محصولات جدید و فن آوری های روز دنیا، از اهمیت بالایی برخوردار است.


بازرگانی ایران سبز، در راستای تلاش برای ارتقای سطح محصولات عرضه شده در بازار ایران، اقدام به برگزاری همایش آشنایی با برندهای برتر وسترمن، موزو و فانتونی، درحاشیه سیزدهمین نمایشگاه وودکس اصفهان در روز دوشنبه 11 خرداد ماه 1394، به فاصله یک روز بعد از اتمام نمایشگاه، در سالن اجتماعات هتل آسمان اصفهان، با میزبانی گروه بازرگانی پارسه نمود.


هدف از این همایش معرفی صفحات سالید سورفیس وسترمن (westermann solid surface)، محصولات بامبو موزو (MOSO Bamboo products) و محصولات فانتونی (Fantoni) به جامعه مهندسان، توزیع کنندگان، فروشندگان، مصرف کنندگان و مؤسسات معتبر فعال در زمینه صنایع چوب و ساختمان بود.

ویژگی های محصولات یاد شده و مزیت های استفاده از آنها در دوران جدید صنعت چوب، از مهم ترین موضوعاتی بود که در این همایش مورد بحث قرار گرفت.





در ابتدای همایش، آقای دکتر علی موذن صفایی، به نمایندگی گروه بازرگانی پارسه، که میزبانی این همایش در اصفهان را برعهده داشتند، به خوشامدگویی به میهمانان پرداختند. 



سپس آقای گلناری، معاون اجرایی اتحادیه صنعت چوب و مصنوعات چوبی اصفهان برای معرفی فعالیت های این اتحادیه و خدمات ارایه شده به اعضای اتحادیه و برنامه های آتی آن سخنانی ایراد کردند.



خانم قورچیان، مدیر بازرگانی شرکت صادرنما، به عنوان سومین سخنران، ضمن نمایش تصاویری از محصولات تازه برند فانتونی، به معرفی آنها پرداختند.



سخنران بعدی آقای مهندس مهدی آقازاده، مدیر عامل شرکت فرآورده های چوبی آوان، نماینده انحصاری شرکت موزوی هلند در ایران بودند که محصولات تولید شده از گیاه بامبو توسط شرکت موزو را به حضار معرفی و با ارایه توضیحات مبسوط و تصاویر گویا از این محصول، نوآوری ها و توانمندی های این شرکت را تشریح کردند. ایشان برترین ویژگی محصولات موزو را، در کنار زیبایی و استحکام فوق العاده، سبز بودن و سازگاری با محیط زیست بیان کردند.



در انتها آقای سید مهدی جهرمی، به عنوان نماینده بازرگانی ایران سبز، وارد کننده محصولات لوکس برندهای برتر اروپایی در زمینه صنایع چوب، به ویژه برند برتر وسترمن  توضیحاتی پیرامون اهداف و فعالیت های ایران سبز، به ویژه در رابطه با برندهای وسترمن و موزو بیان کردند.



اجرای برنامه هنری و ضیافت شام، پایان بخش همایش بود. ناگفته نماند که لبخند رضایت شرکت کنندگان از دریافت آگاهی های مفید و تازه و گفتگوهای درگرفته پس از ارایه سخنرانی ها موجب خرسندی برگزار کنندگان و تقویت انگیزه در تداوم برپایی چنین نشست هایی در آینده ای نه چندان دور شد.


سالید سورفیس

 

Solid Surface - سالید سورفیس 

 

 

سالید سورفیس یک ماده مصنوعی است که از ذرات سنگ مرمر، بوکسیت، اکریلیک یا رزین های پلی استر و رنگدانه (ذرات رنگی) تشکیل شده است. این صفحات اولین بار در سال 1967 با نام تجاری کُرین (Corian) و توسط شرکت DuPont به دنیا معرفی شدند.

سالید سرفیس (سورفیس) یک ماده غیرمتخلخل است که اغلب به عنوان صفحه بدون درز روی کانتر استفاده می شود. صفحات سالید می توانند ظاهری شبیه به سنگ، چوب و یا دیگر مواد طبیعی داشته باشند. این صفحات اغلب به صورت ورقه تولید می شوند و علاوه بر صفحه روی کانتر، می توان در وان حمام و سینک ها نیز از آن ها استفاده کرد. صفحات سالید سورفیس، قابل شکل دهی با حرارت هستند و در فرآیندی به نام ترموفورمینگ (Thermoforming) به اشکال سه بعدی تبدیل می شوند. این قابلیت باعث می شود از صفحات سالید سورفیس به عنوان صفحات همه کاره و انطباق پذیر استفاده شود. تنوع و انعطاف در رنگ و طرح، یک عامل مهم در انتخاب این صفحات به جای سنگ طبیعی است. سازنده های صفحات روی کانتر معمولا برای رسیدن به اشکال مورد نظر خود، صفحات سالید سورفیس را به هم متصل می کنند و بعد از سخت شدن محل اتصال، آن را تراش و صیقل می دهند.

یکی از مهم ترین ویژگی های صفحات سالید سورفیس، فقدان درز و شکاف در آن هاست. مواد موجود در ساختار صفحات سالید سرفیس، توسط یک سطح نفوذناپذیر پوشانده شده اند و نسبت به باکتری، لکه های رنگ و مشکلات دیگری که در سنگ های طبیعی دیده می شود غیرقابل نفوذ هستند. سینک های سالید سرفیس را می توان بدون هیچ گونه درز و شکافی به صفحات روی کانتر سالید سورفیس متصل کرد که در نتیجه این اتصال، دیگر هیچ محلی برای تجمع آب و رشد باکتری ها باقی نمی ماند.

 

مواد تشکیل دهنده

سطوح سالید سرفیس ترکیبی از ذرات رنگی با دو ماده تشکیل دهنده اصلی میباشند شامل:

یک ماده معدنی طبیعی (آلومینوم تری هیدراته)، که به عنوان فیلر یا پرکننده استفاده می شود، و یک رزین (اکریلیک یا پلی استر)که به عنوان ماده چسباننده به کار می رود. این مواد به صورت شیمیایی تیمار شده و تا دمای 60 درجه سانتی گراد یا بیشتر حرارت داده می شوند. سپس مواد تیمار شده را به صورت ورقه ها و اشکال مختلف برش داده و بسته به برند تجاری مورد نظر، یک یا هر دو سمت آن را سمباده می زنند. گاهی اوقات به منظور بهبود مقاومت حرارتی، مواد اولیه سالید سورفیس را تا 160 درجه سانتی گراد حرارت داده و خنک می کنند.

رایج ترین ماده معدنی مورد استفاده برای این کار آلومینوم تری هیدراته یا ATH (alumina tri-hydrate) است. ATH شکل تصفیه شده سنگ معدن بوکسیت بوده و می تواند تا 75 درصد یک ورق سالید سرفیس را تشکیل دهد. بوکسیت شکلی از خاک رس است. ATH در مقابل مواد شیمیایی، لکه ها، آب و آتش مقاوم بوده، شفاف است و در عین حال که به اندازه  کافی سخت بوده و می تواند در مقابل ضربه مقاومت کند، به میزان کافی برای انجام طراحی نرم و لطیف است. دو رزین اصلی که در تولید سالید سرفیس به کار می روند شامل اکریلیک و پلی استر هستند. رزین اکریلیک خالص منجر به تولید صفحه ای می شود که قابل شکل دهی تحت حرارت است. می توان آن را حرارت داده، به صورت یک شکل جدید خم کرد و بدون اینکه ویژگی های کاربردی خود را از دست دهد آن را سرد کرد. رزین های پلی استر، از جمله آنهایی که با اکریلیک مخلوط هستند، را در مواردی که مشتری درخواست دهد و یا در برنامه های با استحکام بالا به کار می برند.

صفحات سالید سرفیس در صورت خراشیدگی یا شکسته شدن، به سرعت توسط شرکت های مجاز تعمیر سالید سرفیس و یا سازنده های آموزش دیده، قابل ترمیم و تعمیر هستند. محصولات سالید به صورت مات و درخشان در دسترس هستند، با این حال بیشتر تولیدکنندگان، صفحات مات را به خاطر سهولت نگهداری و تعمیر، توصیه می کنند.

 

ویژگی ها و مزایای صفحات سالید سورفیس

ویژگی ها و مزایای صفحات سالید سورفیس شامل موارد زیر است:

-با دوام: مقاوم در برابر تراش و ترک خوردگی بوده و زیبایی خود را حفظ می کند.

-تجدید پذیر و قابل بازیافت: خراش ها، بریدگی ها و سوختگی ها را می توان با سمباده زدن ترمیم کرد.

-تنوع: به صورت رنگ های کلاسیک و الگوهای چند منظوره در دسترس است.

-یک نواختی: دارای ترکیب همگن و یکپارچه جهت حفظ رنگ و الگوی طراحی در سراسر ضخامت ورق است.

-یک پارچگی: دارای نمای یک تکه و بدون درز است.

-پاکیزگی: مقاوم در برابر لکه بوده و نظافت آن آسان است.

-بدون منفذ و بهداشتی: گرد و خاک داخل آن نمی ماند، مایعات در آن نفوذ نمی کنند، باکتری و قارچ ها در آن رشد نخواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان سیزدهمین نمایشگاه وودکس WoodEx

پایان سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه صنایع چوب WoodEx  اصفهان




سیزدهمین نمایشگاه بین المللی وودکس در تاریخ 10خرداد ماه به کار خود پایان داد.


این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار شد، با مشارکت واردکنندگان، تولید کنندگان و مؤسسات معتبر فعال در زمینه‌ ماشین‌آلات نجاری و صنایع چوب، مواد اولیه و ابزارآلات، کابینت، صفحه کابینت، پارکت،  نئوپان، روکش های ملامینه و لترون، اچ دی اف، ام دی اف و  اچ پی ال، درهای ساختمانی، درهای ضد سرقت، قفل، دستگیره و پلاک، یراق آلات، نوار لبه های پی وی سی و قرنیز، برگزار شد.


شرکت ایران سبز نماینده انحصاری صفحات سالید سورفیس وسترمن، با همراهی گروه بازرگانی پارسه (نماینده انحصاری فروش محصولات ایران سبز در اصفهان) در این نمایشگاه حضور یافت و به ارائه محصولات خود پرداخت.

محصولات ارایه شده ایران سبز شامل انواع برندهای معتبر دنیا از جمله ورق های ام دی اف آلویک، کلیف، لاتو، صفحات سالید سورفیس وسترمن و محصولات جدید بامبوی موزو بود.


شرکت موزو از معتبرترین برندهای اروپایی است که در زمینه تولید محصولات ساختمانی سبز فعالیت می کند. این محصولات شامل کفپوش، پارکت، دیوارپوش، پانل، چوب نما و ترمووود است.


این نمایشگاه با استقبال فراوان مردم اصفهان و متخصصان حوزه ساختمان در این شهر روبرو شد. غرفه پارسه که با خلاقیت و هنرمندی طراحی و اجرا شده بود مورد توجه و علاقه بازدیدکنندگان قرار گرفت.


بازرگانی ایران سبز در راستای تلاش برای شناساندن محصولات خود به هموطنان گرامی در نمایشگاه های دیگری که در سطح کشور در زمینه صنایع چوب و ساختمان برگزار خواهد شد نیز شرکت خواهد کرد تا ارتباط پیوسته و شایسته با علاقمندان و دست اندرکاران این رشته داشته باشد.


نخستین نمایشگاهی که در آینده نزدیک با مشارکت ایران سبز برگزار خواهد شد، دوازدهمین دوره نمایشگاه وودکس تبریز است و ایران سبز از 27 تا 30 مرداد سال جاری در این نمایشگاه منتظر دیدارتان خواهد بود.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی وودکس تبریز از 27 تا 30 مرداد ماه 1394 در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برپا خواهد شد.

 

www.iransabzwood.ir

www.parsehchoob.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع روکش ام دی اف

انواع روکش ام دی اف (قسمت اول)


امروزه اکثر MDF‌ های تولیدی در جهان به صورت روکش شده یا به عبارت بهتر، روسازی شده مصرف می‌شوند. این روسازی شامل انواع روکشهای طبیعی (چوبی) و مصنوعی و رنگ و لاکهای مختلف است. MDF‌ های مورد مصرف در ایران نیز اکثرا بصورت روکش شده و عمدتاً با روکش‌های مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


انواع روکش MDF

روکش‌ها را می‌توان به دو گروه عمده روکش‌های طبیعی (چوبی) و روکش‌‌های مصنوعی تقسیم کرد.

 1- روکش‌های طبیعی (چوبی): روکش چوبی (Veneer) به لایه‌های نازک چوب گفته می‌شود که طی فرآیند خاصی تولید می‌شوند. معمولاً پس از پخت چوب در بخار یا آب داغ، گرده بینه مرغوب چوبی را که اکثراً از گونه‌های پهن برگ هستند ،‌با روشهای لوله‌بری Peeling یا تراشه‌گیری Slicing تبدیل به لایه‌ها یا ورقه‌های نازک چوب تزئینی می‌کنند. (روکش گیری از چوب‌های سوزنی برگ نیز امکان پذیر است ولی مصرف کمی دارد)

2- روکش‌های مصنوعی : لایه‌ها و اوراق منفرد یا مرکب از موادی نظیر کاغذ (تزئینی یا غیر تزئینی)،‌مواد ترموپلاستیک (PVC) و غیره ساخته می‌شود که می‌تواند به رزینهای مختلف مانند ملامین فرمالدئید و فنل فرمالدئید آغشته شده باشد. این اوراق ممکن است با لاکهای پوششی مقاوم در برابر عوامل مختلف ، ورقهای اکریلیک ،‌PVC و پوشش داده شده باشد که برای پوشاندن سطوح اوراق فشرده چوبی (MDF‌ ،‌تخته طرح چوب و ) بکار می‌روند.


انواع روکش های مصنوعی شامل:


1. 1- ورق‌های کاغذی (Paper Foil)


2. 2- روکشهای ترموپلاستیک 3

3.  الف روکش پلی وینیل کلراید PVC

ب_ روکش‌های ورق اکریلیک


3-لامینت‌ها

4.  الف- لامینت تحت فشار بالا  (HPL)

ب- لامینت فشرده 11

ج لامینت‌های فشرده پیوست 21 (CPL

           

4-روکش‌های ملامینه